Please Log-in or Register to get full access to the forums.

Lost Password?

>>> REGISTER | LOG-IN | PROFILE | LOG-OUT | INBOX <<<

| HOME | | KOMUNITI BLOGGER| | GEMPAKZ SANTAI | | ISU SERIUS | | HIBURAN | | HOBI | | PENDIDIKAN | | AKADEMIK | | PELBAGAI | | ADMIN |

>>> PERHATIAN SEMUA! BACA INI DULU: ADMIN DECLARATION <<<

BLOGLIST: | GEMPAKZ |  | LIRIK |  | KARAOKE |  | PROMOSI | | MR.PINGU |

Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cerita Seram: Hantu di Sekolah Menengah
02-18-2012, 10:55 AM (This post was last modified: 02-18-2012 10:57 AM by Mr.Pingu.)
Post: #1
Cerita Seram: Hantu di Sekolah Menengah
Assalamualaikum dan Salam sejahtera..

Tadi bukak forum cari.com update pasal cerita hantu. So aku letak sekali cerita yang aku share kat kawan-kawan kat sana tentang cerita hantu Batu Pahat. Baru aku tau selain cerita-cerita yang aku tau banyak lagi kisah yang aku tak tahu yang mana kejadiannya berlaku dekat-dekat je tempat tinggal aku. Tapi kali ni just nak cerita kisah hantu kat sekolah aku je. Nama sekolah aku rahsiakan dulu karang ada pulak yang nak mintak tukar sekolah sebab takut. ehhee.. so layankan ye.

1) Dulu sebelum bangunan baru 4 tingkat dibina di bahagian belakang sekolah (betul2 bersebelahan kawasan perkuburan Islam), ada satu bangunan setingkat yang usang dan lama xdigunakan. Aku pelik kenapa bangunan tu tak digunakan. Katanya dulu ada kejadian bunoh diri di situ dan selalu terjumpa hantu xde kepala merayau2 sekitar situ. Ini disahkan oleh cikgu pendidikan seni aku yg duduk di bangunan bersebelahan. Dia pernah tenampak hantu takde kepala dlm pukul 6 pm semasa dia nak pulang dari balai pendidikan seni.

2) Di balai pendidikan seni di bahagian bawah, atasnya ialah perpustakaan sekolah dan pusat sumber. Cikgu seni aku sorg lagi yang juga cikgu yang mengawal pusat sumber berkata, ada satu keluarga bunian tinggal dalam bilik sumber. Dia pernah terjumpa orang tua duduk dalam bilik sumber dan mereka bukan manusia tetapi orang bunian / jin. namun mereka xkacau sesiapa. Bilik sumber memang sunyi dan jarang digunakan. Aku pernah masuk sekali mujur aku xtahu cerita and xjumpe apa2.

3) Tandas wanita yang terletak juga berdekatan bangunan lama tu telah diletakkan peraturan bahawa tidak boleh dimasuki oleh seorang. So, pelajar wanita wajib berteman nak masuk tandas. Sebab banyak kejadian histeria pernah berlaku setelah masuk tandas tu. Aku pernah dengar cerita bahawa ada pelajar wanita ternampak perempuan berambut panjang mengerbang dalam tandas wanita. Kak Ponti agaknya. Dan aku pernah dengar pelajar wanita mati dalam tandas. Ni aku xtahu sahih ke tak.

4) di bangunan yang sama dengan tandas wanita adalah bilik guru. Pernah satu hari beberapa orang cikgu telah buat kerja sampai lewat malam. Then mereka beransur pulang. Salah sorang cikgu ni tertinggal kunci (cikgu seni aku yg jaga pusat sumber / perpustakaan tu). Then apabila dia masuk semula bilik guru yang gelap tu tetibe terdengar bunyi ketawa yang cukup kuat dan dari suara yang banyak. seolah-olah bilik guru itu penuh dengan umat manusia. terus demam seminggu.

5) Seorang pengawal keselamatan pernah melihat satu objek putih terbang menembusi bangunan 3 tingkat sekolah tersebut. Objek macam pontianak.

Mari rakan-rakan mendaftar sebagai seorang ahli Komuniti gempakZ~ Shy
Quote

JOM JOIN KOMUNITI GEMPAKZ. Klik: >>> REGISTER <<<

02-24-2012, 07:40 PM
Post: #2
RE: Cerita Seram: Hantu di Sekolah Menengah
Confused
seram3..
sme mcm ex2 skola nad.. huhu..

Heart ~nad~
Quote
02-24-2012, 08:26 PM
Post: #3
RE: Cerita Seram: Hantu di Sekolah Menengah
(02-24-2012 07:40 PM)nad_dd257 Wrote:  Confused
seram3..
sme mcm ex2 skola nad.. huhu..

sekolah nad ada cerita hantu tak? meh share sket! Cool

Mari rakan-rakan mendaftar sebagai seorang ahli Komuniti gempakZ~ Shy
Quote
02-24-2012, 09:52 PM
Post: #4
RE: Cerita Seram: Hantu di Sekolah Menengah
tamooo....
da lpe da lpe....
lalalalala... nana

Heart ~nad~
Quote
02-25-2012, 12:49 PM
Post: #5
RE: Cerita Seram: Hantu di Sekolah Menengah
ceritalah nak tau gak.. huuhu kalau takut cerita siang2 je hehe

Mari rakan-rakan mendaftar sebagai seorang ahli Komuniti gempakZ~ Shy
Quote
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies Views: Last Post
  Kisah Seram: Hantu Mengekor masuk ke rumah Mr.Pingu 0 739 06-02-2014 03:43 PM
Last Post: Mr.Pingu
  Cerita hantu di Ladang Getah Mr.Pingu 0 1,020 03-20-2013 05:02 AM
Last Post: Mr.Pingu
  Kisah Seram Hantu di Kolej Matrikulasi Mr.Pingu 0 5,933 10-14-2012 11:06 AM
Last Post: Mr.Pingu

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)
Welcome, Guest
You have to register before you can post on our site.


  

Password
  





Website Hit Counter
Hit from: 29-3-12  
KoMuNiTi gempakZ on Facebook